درحال بارگذاری...

کشت در تابستان

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

کشت در تابستان


کشت در تابستان

فصل تابستان فصل شکوفا شدن گل ها ، باغچه ها و شکوفه ها می باشد. همچنین فصلی است که در آن می توانید محصولات خود را برداشت کنید اما سوال این جاست که چه چیزهایی در این فصل می تواند برای کاشت و برداشت بهترین گزینه باشد؟بهترین میوه و سبزی برای کاشت در فصل تابستان


 خیار

خیار یکی از بهترین محصولات برای فصل تابستان می باشد و خنکی آن به شدت مناسب این فصل است. خیار های ایرانی بهترین نوع خیار برای کاشت در این فصل می باشند. بهتر است که خیار هایی را بکارید که هنگام برداشت اندازه ریزی دارند. این خیار های بوته ای طعم بسیار عالی خواهند داشت.

گوجه فرنگی

آیا تا به حال یک باغچه تابستانی را دیده اید که در آن گوجه فرنگی وجود نداشته باشد؟ گوجه فرنگی یکی از ضروری ترین اجزای سالاد محسوب می شود و حتما باید برای فصل تابستان از آن استفاده کنید. همچنین می توانید گوجه فرنگی ها را برای تهیه سس های مخصوص نیز در باغچه تابستانی خود بکارید.

معمولا گوجه فرنگی ها نیاز دارند که در فصل رشد کاشته شوند و کمی برداشت آنها طول می کشد زیرا باید در گرما و نور کامل خورشید قرار بگیرند. حداقل 48 ساعت در روز نور نیاز دارند. پس فصل تابستان برای رشد آن ها بسیار مناسب است.

فلفل

فلفل می تواند به اندازه گوجه فرنگی و بادمجان در فصل تابستان بسیار مناسب باشد زیرا تمام شرایط رشد فلفل از جمله نور کامل و خاک غنی در فصل تابستان فراهم است. فقط باید مداوم به آن آب بدهید.

برای این که به فلفل ها آب مناسبی برسانید ، باید کاملا حواستان جمع باشد. دست شما برای کاشت فلفل از جمله فلفل تند و یا شیرین باز است و در نتیجه تنوع زیادی را می توانید تجربه کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی شیرین به هوای گرم تری برای رشد نیاز دارد. در نتیجه در تابستان گزینه مناسب تری می باشد. سیب زمینی ها به سرما حساس هستند و چه بهتر که همین تابستان آن ها را بکارید.

آن ها نیاز به خاک گرم دارند و به راحتی پرورش پیدا می کنند و بالغ می شوند و همچنین خواص سیب زمینی شیرین بسیار زیاد است.

بادمجان

بادمجان به شدت آب و هوای گرم را ترجیح می دهد و کاشت آن در اواسط و اواخر فصل تابستان بسیار حائز اهمیت است. بادمجان دمای بسیار بالا را دوام می آورد و مانند فلفل و گوجه فرنگی عمل می کند. همچنین باید خاکی با زهکشی بالا داشته باشد.

حداقل سه هفته بعد از آخرین باران بهاری صبر کنید و بعد بادمجان را بکارید. این گیاهان عاشق گرما هستند اما باید ریشه هایشان مرطوب و خنک باقی بمانند. پس مراقب باشید که دچار کم آبی نشوند.

ملون

ملون گزینه بسیار مناسبی برای فصل تابستان می باشد و می توانید از بین انواع مختلف آن ها هر کدام را که دوست داشتید ، انتخاب کنید و در فصل تابستان بکارید.

ملون ها معمولا در خاکی که مقدار کمی شن در آن وجود داشته باشند ، رشد بسیار خوبی دارند. خاک آن ها نیز باید زهکشی عالی داشته باشد. آن ها را معمولا در نور کامل می کارند اما باید مراقب باشید که دچار خشکی و کم آبی نشوند زیرا به شدت در برابر خشکی حساس هستند. تا زمانی هم که میوه ندادند ، باید آب زیادی بخورند.

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشت تابستانی سم پاشی میوه سبزی پهپاد سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

آیا از اثرات مخرب سم دیازینون...

دیازینون (Diazinon) حشره کشی است که به گروهی از مواد شیمیایی معروف به خانواده ارگانوفسفات ها تعلق دارد. این ماده سمی یک مایع قهوه ای تیره تا بی رنگ تا است. این سم عملاً بی بو است و به راحتی نه در آب حل می شود و نه می سوزد.

ادامه مطلب »

کاشت کنجد با پهپاد سیرنگ

کنجد یکی از قدیمیترین گیاهان زراعی می باشد. بنابراین کاشت کنجد از زمان های قدیم در ایران رواج داشته است و حتی زمانی به عنوان بخشی از صادرات کشور محسوب می شد. از دانه گیاه کنجد در تهیه حلو و انواع شیرینی استفاده فراوان می شود.

ادامه مطلب »

نقش اپلیکیشن های موبایل در اطل...

اپلیکیشن‌های موبایل در اطلاع‌رسانی به کشاورزان هوشمند می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به کشاورزان اطلاعات مفیدی را در زمینه‌های مختلف فراهم کنند و به بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها کمک کنند. در زیر نقش‌های اصلی اپلیکیشن‌های موبایل در اطلاع‌رسانی به کشاورزان هوشمند آمده ا...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116